Zmiana sprzedawcy prądu – Najczęściej Zadawane Pytania (FAQs)

Zmiana sprzedawcy prądu to, zwłaszcza dla osób dokonujących jej po raz pierwszy, często skomplikowana i niejasna procedura. Przygotowaliśmy dla naszych czytelników krótki poradnik w popularnej w Internecie formie FAQs, aby pomóc im lepiej zrozumieć zarówno sam proces, jak i potencjalne korzyści, które mogą z niego wyciągnąć.

1. Czy proces zmiany sprzedawcy energii elektrycznej jest bezpłatny?

Tak. Klient nie musi wnosić żadnych opłat z tytułu samej zmiany sprzedawcy ani dawnemu, ani nowemu dostawcy energii elektrycznej. Zmieniając dostawcę, musisz jedynie rozliczyć się z dawnym operatorem, płacąc według licznika za prąd zużyty do końca trwania starej umowy.

2. Jak długo trwa zmiana sprzedawcy prądu?

Proces ten trwa minimalnie 45 dni. Najkrótszy możliwy okres wypowiedzenia umowy na dostawę energii elektrycznej trwa 1 miesiąc; dopełnienie formalności zajmuje natomiast przynajmniej dwa tygodnie.

3. Czy w tym czasie będę miał zapewnione dostawy prądu?

Jak najbardziej! Nie ma możliwości, aby w którymkolwiek momencie procesu zmiany sprzedawcy prądu odbiorca pozostał bez dostępu do energii elektrycznej. Trwałość dostaw gwarantuje Operator Systemu Operacyjnego (OSD), który w sytuacji jakichkolwiek nieporozumień zapewni Ci dostawy od tzw. sprzedawcy z urzędu.

4. Czy zmiana dostawcy energii elektrycznej wiąże się z koniecznością zmiany licznika?

Nie, licznik pozostaje ten sam; w rzadkich wypadkach konieczności jego wymiany (np. z powodu zużycia) jest ona bezpłatna dla klienta.

5. Czy zmiana sprzedawcy prądu wiąże się ze zmianą obowiązujących stawek dystrybucyjnych?

Nie, stawki powinny pozostać te same. Wysokość opłat za dystrybucję jest ustalana nie przez dostawcę energii, a przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego.

6. Czy przejście od jednego do drugiego sprzedawcy elektryczności jest skomplikowane?

Nie, większość ludzi bez problemu radzi sobie z załatwieniem zmiany sprzedawcy. Jeśli nie lubisz jednak wypełniać dokumentów i załatwiać spraw urzędowych, możesz po prostu udzielić pełnomocnictwa swojemu nowemu sprzedawcy. Wtedy załatwi on wszystko za Ciebie!